Innovation og trends

« Forrige 1   2    3    Næste »

De skubber også til dig: Nudgings store potentiale

Nudging er blevet det helt store og anvendes både af offentlige og private virksomheder. Noget nu måske ikke har lagt mærke til, er at du også bliver nudget.

Bør/Gør

Øvelse til erfaringsudveksling, videndeling og idégenerering.

7 tips til sikker BYOD

Hvis du i din virksomhed har valgt at tilbyde dine ansatte friheden og fleksibiliteten i BYOD, er der dog visse ting, det er vigtigt at tage stilling til. Her får du syv praktiske tip, der kan gøre datasikkerheden på virksomhedens mobile enheder bedre.

Hvad kommer 3D printeren til at betyde for din virksomhed?

Der er vist ikke længere nogen, der er i tvivl om, at potentialet for 3D print er enormt. Men det betyder også, at det kan være ret uoverskueligt at se, hvordan man kan drage fordel af det. Med disse ti principper får du overblik over, hvordan 3D printeren kan hjælpe dig med at overkomme afgørende pris-, tids- og kompleksitetsbarrierer.

Det er ikke nok at stole på din intuition – du skal stole på big data

Hvornår har du sidst truffet en beslutning på baggrund af din mavefornemmelse, erfaring eller slet og ret din intuition? Det sker ret ofte, ikke? Og det er sikkert også ofte sådan, du leder din virksomhed. Men hvad nu, hvis du havde konkrete data at træffe dine beslutninger ud fra? Ville du så kunne lægge intuitionen på hylden? Ifølge en undersøgelse er det for rigtig mange ledere en svær øvelse.

Har dit team x-faktor? 5 succesfaktorer

Vi sukker alle efter innovation – det skal være nyt, skabe resultater på bundlinjen og give nye kunder. Men innovation er svært. Tal viser, at op til 80 % af alle innovationsprojekter fejler. Enten får de ikke udviklet nogen nye ideer, eller også får de udviklede ideer ikke succes på markedet.

10 gode råd til at skabe et succesfuldt innovationsteam

Forestil dig, at du har fået til opgave at lave et nyt innovationsteam. Det er din opgave at sammensætte et hold, der kan finde på en ny lukrativ forretningsidé og følge det fra koncept til lancering. Det er en stor opgave.

Personas - sæt ansigt på dine kunder

Personas er arketyper, der beskriver dine potentielle kunders eller brugeres forskellige mål og adfærd. En forståelse af persona er vigtigt i forhold til tekstforfatning, produktudvikling, salgs-support og faktisk alle, der har noget at gøre med tiltrækning eller fastbeholdelse af kunder.

Lær at tæmme den kreative proces og få mere ud af idéerne

Med værktøjet her, som er lavet med inspiration fra produktionsselskabet Copenhagen Bombay, får du grundskitsen til, hvordan man undgår at bruge for meget tid på idéudvikling, og hvordan man rammer rigtigt med sine idéer.

Gap-analyse

Gap-analysen hjælper dig med at diskutere og klarlægge forskellen (eller gabet) mellem din virksomheds nuværende situation og jeres ønskede situation. På den måde kan du få klarhed over din virksomheds nuværende og fremtidige løsninger set i forhold til dine kunders behov.
« Forrige 1   2    3    Næste »