CRM – Customer Relationship Management
Det er svært at trænge igennem til kunderne. Muren af tilbud er høj, og det er svært at tiltrække nye kunder. Derfor er det vigtigt at fastholde og udvikle de eksisterende kunder.
Af: Per Østergaard Jacobsen
Det opleves ofte at virksomheder har tendens til at fokusere på produktet frem for på kunden, hvilket ikke altid er værdiskabende for virksomheden set i lyset af at det er svært at opdyrke nye kunder.
CRM er konkurrencestrategier rettet mod at skabe værdi for såvel kunde som virksomhed. Strategierne er baseret på en forståelse af kundens individuelle behov og præferencer.
Det er vigtigt at være opmærksom på, at alle kunder ikke er ens, og at de derfor skal behandles forskelligt. Det kræver forskellige kommunikationsformer, services og indsatser samt målrettet markedsføring at tilgodese alle kundegrupper. Succesen beror især på at der er fokus på mennesker – på kunder og på medarbejder – og deres relationer til hinanden. Medarbejderne er vigtige, da det er dem der har kontakten til kunderne.
Udfyld formularen for at booke en 30-60 minutters session.
Vi vil svarer inden for 24 timer
Kontakt os i dag og hør om dine muligheder