
Vil du arbejde effektivt, er det helt afgørende, at du har overblik over dine arbejdsopgaver. Det kan du få ved at holde kommende, igangværende, hvilende, længerevarende og afsluttede opgaver adskilte.
Strukturen, som vi beskriver herunder, kan overføres både til mappe- og filstruktur på din pc og til de opgaver, magasiner, artikler, beskeder mm. du har liggende fysisk.


Strukturen, som vi beskriver herunder, kan overføres både til mappe- og filstruktur på din pc og til de opgaver, magasiner, artikler, beskeder mm. du har liggende fysisk.
Dit primære arbejdsområde
Her menes både fysiske bakker på dit bord, fil- og /eller mappesystem på computeren eller dit projektmanagementsystem. Opdeles i tre kategorier:
Arbejdsarkivet
Her opbevarer du de opgaver, du er i gang med, som har en længere tidshorisont end en uge. Det kan være projekter eller andet, som du ofte arbejder med (mindst en gang om ugen). Hvis opgaven indebærer fysisk materiale, bør du have det i nærheden, f.eks. i hængemapper ved skrivebordet.
Referencearkivet
Her opbevarer du information, tidsskrifter, hvilende projekter m.m. Dette arkiv er din informationsbank og skal ikke blandes med arbejdsarkivet. Det du opbevarer i referencearkivet, bør du benytte dig af mindst et par gange om året. F.eks. hjælpemidler til større arbejdsopgaver, projekter mm.
Fællesarkivet
Dette kan både være en fællesdatabase, du deler med dine kolleger, eller et fysisk arkiv. Her langtidsopbevarer du sammen med dine kolleger information, som du sjældent benytter dig af, men som du ønsker at beholde.
Udfyld formularen for at booke en 30-60 minutters session.
Vi vil svarer inden for 24 timer
Kontakt os i dag og hør om dine muligheder