Som leder kan du uddanne dig nok så meget med MBA, kurser og seminarer og hele tiden sørge for at din viden om ledelse er opdateret. Men ved du ikke, hvordan du interagerer med dine ansatte, kolleger, kunder og samarbejdspartnere, gør al denne viden ikke den store forskel.
De fleste ved godt dette, men alligevel, fokuserer ledere på at lære de seneste metoder, værktøjer, trends og buzz words. Men måske burde vi i virkeligheden bruge langt mere tid på at studere mennesker. På at finde ud af, hvad det er, der driver folk, hvorfor de handler, mener og tænker som de gør.
Ét sted du kan starte er ved at læse en snart 80 år gammel klassiker. Dale Carnegies “How to Win Friends and Influence People” fra 1963. Selv om materialet er gammelt, dukker titlen op igen og igen, når der tales om personlig udvikling og sociale interaktioner. Og det giver mening, for Carnegie beskæftiger sig i bogen, med nogle af de fundamentale, uforanderlige principper der styrer alle menneskelige interaktioner.
Nogle af rådene vil de fleste nok smile lidt af i dag, men andre indeholder stadig en vis visdom. Dynamikken mellem mennesker har ikke ændret sig så meget siden 1936.
Udfyld formularen for at booke en 30-60 minutters session.
Vi vil svarer inden for 24 timer
Kontakt os i dag og hør om dine muligheder