I alt for mange virksomheder er kundefastholdelse et forsømt område, og det kan der være flere årsager til.
Så hvordan gør man så? Du skal ændre måden, du tænker på dine kunder.
God kundefastholdelse handler basalt set om, at gøre dit produkt, din kundeservice og din kommunikation så god, at din kunde slet ikke har lyst til at forlade dig.
Scott McKain, forfatter og rådgiver indenfor detailstrategi, illustrerer for Forbes pointen med en anekdote om en topchef, der voksede op på en kvægfarm ude i den australske outback.
Her havde farmerne problemer med at få køerne til at blive i nærheden af farmen og ikke vandre over på naboens jord. Én måde de kunne have løst det på, var ved at bygge et hegn rundt om deres jorde. Men kender man bare lidt til Australien, ved man også, at en australsk farm er enorm. Så prisen på hegn, tiden det ville tage at sætte det op og holde det ved lige, ville blive lige så enorm.
Det farmerne gjorde i stedet, var at grave brønde. Og pludselig havde køerne slet ikke lyst til at vandre over til naboen. De havde alt, hvad de havde brug for på farmerens egen jord: friskt koldt vand.
Det er det samme med retention marketing: du skal gøre dit produkt og din service så god, at dine kunder slet ikke har lyst til at besøge dine konkurrenter.
Hvor og hvordan du skal bygge disse brønde, spørger du sikkert. Du kan f.eks. starte med én af disse 10 strategier.
Kilde: https://www.groovehq.com/support/customer-retention-strategies
Udfyld formularen for at booke en 30-60 minutters session.
Vi vil svarer inden for 24 timer
Kontakt os i dag og hør om dine muligheder