Når man er i stand til at prioritere sine arbejdsopgaver opleves mindre stress og mere overskud til at løse arbejdsopgaverne. At være effektiv handler nemlig om at kunne prioritere!
Paretos lov: 80/20 reglen
80 % af udbyttet stammer fra 20 % af investeringen
80 % af de identificerede risici stammer fra 20 % af aktiviteterne
Et 100 % – resultat kræver en relativ stor ekstra-indsats for at hente de sidste 20 %, og derfor er det vigtigt at prioritere for at være effektiv. Man skal samtidig kunne skelne det vigtige fra de mindre vigtige. De fleste prioriterer efter om tingene haster eller ikke haster. I princippet er det ligegyldigt, for hvis man laver en masse opgaver, der haster men som ikke er vigtige, så spilder man sin tid. Den anden prioriteringsmekaniske deler opgaver ind i vigtig eller ikke vigtig, og hjælper dig med at arbejde målrettet. En opgave, som er vigtig, bringer dig tættere på målet. Du skal stille dig selv spørgsmålet hver gang du får en opgave: Er det her en opgave der bringer mig tættere på målet eller ej? Opgaverne skal rangordnes og løses eller planlægges efter hvilke der bringer dig hurtigst tættere på målet.
Simpel skabelon til planlægning af arbejdsdagen. Giver overblik, og gør det lettere at håndtere afbrydelser og uforudsigelige ting.
Udfyld formularen for at booke en 30-60 minutters session.
Vi vil svarer inden for 24 timer
Kontakt os i dag og hør om dine muligheder