Effektivisering

Prioriteringsskema

Når man er i stand til at prioritere sine arbejdsopgaver opleves mindre stress og mere overskud til at løse arbejdsopgaverne. At være effektiv handler nemlig om at kunne prioritere!

Effektivisering

Sådan bruger du prioriteringsskemaet

 

Paretos lov: 80/20 reglen

80 % af udbyttet stammer fra 20 % af investeringen

80 % af de identificerede risici stammer fra 20 % af aktiviteterne

Et 100 % – resultat kræver en relativ stor ekstra-indsats for at hente de sidste 20 %, og derfor er det vigtigt at prioritere for at være effektiv. Man skal samtidig kunne skelne det vigtige fra de mindre vigtige. De fleste prioriterer efter om tingene haster eller ikke haster. I princippet er det ligegyldigt, for hvis man laver en masse opgaver, der haster men som ikke er vigtige, så spilder man sin tid. Den anden prioriteringsmekaniske deler opgaver ind i vigtig eller ikke vigtig, og hjælper dig med at arbejde målrettet. En opgave, som er vigtig, bringer dig tættere på målet. Du skal stille dig selv spørgsmålet hver gang du får en opgave: Er det her en opgave der bringer mig tættere på målet eller ej? Opgaverne skal rangordnes og løses eller planlægges efter hvilke der bringer dig hurtigst tættere på målet.

 

 

Simpel skabelon til planlægning af arbejdsdagen. Giver overblik, og gør det lettere at håndtere afbrydelser og uforudsigelige ting.

Download Prioriteringsskemaet her

Relaterede emner

mt-hoejgaard-produktivitet-i-byggebranchen_cover
MT Højgaard: Menneskerne bag maskinerne
saadan-uddelegerer-du-din-indbakke_cover (1)
Sådan uddelegerer du din indbakke
styrkebaseret-lean_cover
Styrkebaseret Lean
derfor-fejler-lean_cover
Derfor fejler Lean

Få et gratis tjek

Udfyld formularen for at booke en 30-60 minutters session. 

Vi vil svarer inden for 24 timer

book et foredrag

Kontakt os i dag og hør om dine muligheder

Tusind Tak

Vi har modtaget din henvendelse og vender tilbage hurtigst muligt