Er det på tide, at der kommer gang i jeres salg? I dette kursus lærer du både teorier og praktiske tilgangsvinkler, der endeligt sætter skub i dit salg.
Du får:
Få styr på, hvordan du griber kurset an og hvilke værktøjer, du skal bruge for at få mest muligt ud af forløbet.
Der er en grund til at dine kunder ikke bider på dine sælgeres ihærdige forsøg på at ”sparke døren ind”. Flere og flere kunder efterspørger nemlig en tilgang hvor køber og sælger samarbejder om at finde den bedste løsning til kunden.
Tjek om I er klar til at begynde at arbejde med Value Based Selling.
Sådan bruger du Value Based Selling ude hos din kunde
Find ud af, hvordan du bedst bruger Value Based Selling, når du er ude ved din kunde.
Sådan bruger du Decision Making Cycle til at lukke salget
I denne video får du en indledende gennemgang af den menneskelige beslutningsproces, fra start til slut. Overordnet beskrives faserne og de blokeringer der kan stoppe en køber i at købe. I de kommende videoer vil du få en indgående forklaring om hvert punkt i beslutningsprocessen så du i slutningen af kurset kan anvende din nye indsigt i dit salgsarbejde.
Modul 3, Øvelse 1: Motivation til at ændre.
Nu dykker vi ned i delelementerne i processen, og i første fase skal du lære om hvad der motiverer mennesker til at foretage en ændring i deres liv
En beslutning om at købe er i sidste ende en forandring, og det er vigtigt at du som sælger bruger god tid på at forstå hvilke motiver der får mennesker til at lytte til dig.
Modul 3: Øvelse 2
Du vil her lære om begrebet drivkræfter. Drivkræfter handler om hvad det er mennesker vil henimod, eller væk fra
Alle køb handler i sidste ende om at mennesker gerne vil opnå eller undgå noget ved deres beslutning. Din opgave er at kunne vurdere hvad der er deres drivkræfter er og hvordan du kan relatere dem til dine ydelser.
Modul 3: Øvelse 3
Nu skal du lære noget af det, der brat kan standse kundens rejse frem imod en beslutning om at købe, nemlig reel Modstand
Hvordan undgår du at blive fanget i fælden “Modstand”, og hvordan genkender du den så du kan håndtere den til jeres fælles bedste.
Modul 3: Øvelse 4
I denne fase bliver dialogen med kunden mere konkret og fokuseret på de behov dine ydelser dækker for din kunde
En gap-analyse handler om at give både kunden og dig selv en klar forståelse for den værdi han vil opnå ved at handle med dig, fremfor ikke at foretage en ændring.
Modul 3: Øvelse 5
Modul 3: Øvelse 6
Sommetider stopper kundens købsproces af årsager der ikke er åbenlyse for os
Modul 3: øvelse 7
Det er den sidste fase i købsprocessen og den handler om hvad der kan opstå i beslutningstidspunktet
Indvendinger opfattes sommetider som reel afvisning, men de er ofte det stik modsatte. Når dine kunder fremsætter indvendinger, er det faktisk fordi de i deres bevidsthed “tager produktet i anvendelse” og forsøger at håndtere uro og bekymringer for uhensigtsmæssige virkninger ved dit produkt - eller fordi de simpelthen ikke forstår værdien.
Hør i denne video om hvordan du kan håndtere indvendinger og hjælpe kunden videre i deres købsproces.
Sådan får du effektive sælgere
Sådan motiverer du dine sælgere
Er det logiske for en sælger ikke, at han altid skal jagte et ”ja”? Nej, ikke nødvendigvis, siger Tony Evald Clausen fra Salgspiloterne, når han på sin blog skriver om købsledelse, og hvorfor du skal jagte det klare ”Nej”. Og det vil vi se nærmere på her.
Kold kanvas er de færreste sælgeres yndlingsdisiplin. Men det kan ikke desto mindre være nødvendigt.
Kold kanvas eller kanvassalg er en salgsmetode, hvor sælger ringer op til (eller møder op hos) potentielle kunder for at sælge eller booke et møde uden forudgående aftale.
BANG! Jeg kan gøre dig til den bedste sælger, du overhovedet kan blive. Ja tak!
Du forhandler ikke kun i forbindelse med salg. Du forhandler også, når du arbejder med projekter, og skal beslutte næste tiltag, når I diskuterer næste skridt i strategien eller når I skal blive enige om, hvem der har fri næste helligdag.
Forhandlinger bruges alle vegne og det er noget, vi alle kan finde ud af. Så hvorfor har vi brug for at øve os?
Vi skal øve os, fordi vi alle kan blive bedre.
Sådan forbereder du dig inden en forhandling
Forhandlingens første fase
Forhandlingens anden fase
Mange af os kender det fra os selv. Ofte bliver vi irriterede, når en sælger ringer uopfordret og tager tiden fra os. Også selvom vi ved, at sælgeren bare gør sit arbejde. Men i mange tilfælde burde dette arbejde måske gøres på en anden måde? Hvornår har du sidst købt noget baseret på et koldt kanvas-opkald?
Morten Virum er stifter og strategisk rådgiver i VirumMedia
Dialog kan være værdifuldt på LinkedIn. find ud af hvordan du gør.
Hold kontakten til dine forretningsforbindelser.
Brug LinkedIn til opsøgende salg
sådan laver du indirekte salg med LinkedIn
Sådan bruger du LinkedIn til social Selling