Boost dit salg – 7 metoder til succesfuldt salg

Er det på tide, at der kommer gang i jeres salg? I dette kursus lærer du både teorier og praktiske tilgangsvinkler, der endeligt sætter skub i dit salg.

Du får:

  • 7 moduler om salg
  • 23 videoer af 2 timers varighed
  • 7 artikler
  • 11 øvelser og quizzer

Lær om

  1. Værdibaseret salg: En salgsmetode, hvor køber og sælger samarbejder om at finde den bedste løsning
  2. Decision Making Cycle: Gør dit salg mere smertefrit og bliv dine kunders bedste beslutning: Decision Making Cycle er et rammeværktøj/model, der sikrer, at du overvejer alle facetter af et salg og at salget ikke går tabt, fordi, der er noget du ikke har overvejet.
  3. Kold kanvas: Kold kanvas er en svær disciplin, men noget de færreste sælgere slipper for. Het får du tips og tricks, der gør det lidt lettere.
  4. Forhandlingsteknik: Forhandlinger er en del af ethvert salg. Læs hvilke to faser enhver forhandling gennemlever og hvordan du navigerer dem bedst
  5. Digitalt salg: Mere og mere salg foregår i dag digitalt. Lær hvordan du sælger gennem LinkedIn og hvordan du skaber en god leadkultur i din virksomhed.
  6. Social sellling: I forlængelse af digitalt salg ligger social selling, hvor du bl.a. kan bruge LinkedIn til social selling
  7. Hvordan du motiverer dig selv eller et sælgerteam? Salget er ikke i hus, bare fordi du har styr på salgsteknikker og værktøjer. En vigtig del af succes med salg handler om at holde motivation og gejst oppe.

Undervisere på dette kursus

Ole Bach Andersen
Danny Bærthelsen
Poul von Wovern
Tony Evald Clausen
Jan Lindegaard

Modul 1: Velkommen

1
Introduktion til Boost dit salg
2:30 min

Få styr på, hvordan du griber kurset an og hvilke værktøjer, du skal bruge for at få mest muligt ud af forløbet.

Modul 2: Værdibaseret salg

1
Introduktion til værdibaseret salg
2:30 min

Der er en grund til at dine kunder ikke bider på dine sælgeres ihærdige forsøg på at ”sparke døren ind”. Flere og flere kunder efterspørger nemlig en tilgang hvor køber og sælger samarbejder om at finde den bedste løsning til kunden.

2
Rejsen del 1: Er du klar til rejsen?

Tjek om I er klar til at begynde at arbejde med Value Based Selling.

3
Rejsen del 2: Hos kunden
5:04

Sådan bruger du Value Based Selling ude hos din kunde

4
Hvordan sælger man værdibaseret ude hos kunden?
7:33

Find ud af, hvordan du bedst bruger Value Based Selling, når du er ude ved din kunde.

Modul 3: Decision Making Cycle: Gør dit salg smertefrit - Bliv dine kunders bedste beslutning

1
Introduktion til modul 3
1 min

Sådan bruger du Decision Making Cycle til at lukke salget

2
Introduktion til den menneskelige beslutningsproces
7 min

I denne video får du en indledende gennemgang af den menneskelige beslutningsproces, fra start til slut. Overordnet beskrives faserne og de blokeringer der kan stoppe en køber i at købe. I de kommende videoer vil du få en indgående forklaring om hvert punkt i beslutningsprocessen så du i slutningen af kurset kan anvende din nye indsigt i dit salgsarbejde.

3
Øvelse 1
15 min

Modul 3, Øvelse 1: Motivation til at ændre.

4
Motivation til ændring
5 min

Nu dykker vi ned i delelementerne i processen, og i første fase skal du lære om hvad der motiverer mennesker til at foretage en ændring i deres liv

En beslutning om at købe er i sidste ende en forandring, og det er vigtigt at du som sælger bruger god tid på at forstå hvilke motiver der får mennesker til at lytte til dig.

5
Øvelse 2
10 min

Modul 3: Øvelse 2

6
Drivkræfter
8 min

Du vil her lære om begrebet drivkræfter. Drivkræfter handler om hvad det er mennesker vil henimod, eller væk fra

Alle køb handler i sidste ende om at mennesker gerne vil opnå eller undgå noget ved deres beslutning. Din opgave er at kunne vurdere hvad der er deres drivkræfter er og hvordan du kan relatere dem til dine ydelser.

7
Øvelse 3
10 min

Modul 3: Øvelse 3

8
Fælde 1: Modstand
5 min

Nu skal du lære noget af det, der brat kan standse kundens rejse frem imod en beslutning om at købe, nemlig reel Modstand

Hvordan undgår du at blive fanget i fælden “Modstand”, og hvordan genkender du den så du kan håndtere den til jeres fælles bedste.  

9
Øvelse 4
15 min

Modul 3: Øvelse 4

10
Intention om at ændre
4 min

I denne fase bliver dialogen med kunden mere konkret og fokuseret på de behov dine ydelser dækker for din kunde

En gap-analyse handler om at give både kunden og dig selv en klar forståelse for den værdi han vil opnå ved at handle med dig, fremfor ikke at foretage en ændring.

11
Øvelse 5
10 min

Modul 3: Øvelse 5

12
Præference
4 min
13
Øvelse 6
10 min

Modul 3: Øvelse 6

14
Fælde 2: Distraktion
3.30 min

Sommetider stopper kundens købsproces af årsager der ikke er åbenlyse for os

15
Øvelse 7
10 min

Modul 3: øvelse 7

16
Beslutningen
6:15

Det er den sidste fase i købsprocessen og den handler om hvad der kan opstå i beslutningstidspunktet

Indvendinger opfattes sommetider som reel afvisning, men de er ofte det stik modsatte. Når dine kunder fremsætter indvendinger, er det faktisk fordi de i deres bevidsthed “tager produktet i anvendelse” og forsøger at håndtere uro og bekymringer for uhensigtsmæssige virkninger ved dit produkt - eller fordi de simpelthen ikke forstår værdien. 

Hør i denne video om hvordan du kan håndtere indvendinger og hjælpe kunden videre i deres købsproces. 

17
Øvelse 8
10 min

Modul 4: Motiver dine sælgere

1
Få effektive sælgere
4.14

Sådan får du effektive sælgere

2
Motivation
3 min

Sådan motiverer du dine sælgere

3
Købsledelse: Jagt et klart nej
3 min

Er det logiske for en sælger ikke, at han altid skal jagte et ”ja”? Nej, ikke nødvendigvis, siger Tony Evald Clausen fra Salgspiloterne, når han på sin blog skriver om købsledelse, og hvorfor du skal jagte det klare ”Nej”. Og det vil vi se nærmere på her.

4
Quiz: Motiver dine sælgere
10 questions

Modul 5: Kold kanvas

1
Introduktion til modul 5
1 min

Kold kanvas er de færreste sælgeres yndlingsdisiplin. Men det kan ikke desto mindre være nødvendigt.

2
Tips til kold kanvas
7 min

Kold kanvas eller kanvassalg er en salgsmetode, hvor sælger ringer op til (eller møder op hos) potentielle kunder for at sælge eller booke et møde uden forudgående aftale.

3
Elevatortalen, salgstalen og det gode salgspitch
3 min

BANG! Jeg kan gøre dig til den bedste sælger, du overhovedet kan blive. Ja tak!

Modul 6: Forhandlingsteknik

1
Introduktion til modul 6

Du forhandler ikke kun i forbindelse med salg. Du forhandler også, når du arbejder med projekter, og skal beslutte næste tiltag, når I diskuterer næste skridt i strategien eller når I skal blive enige om, hvem der har fri næste helligdag. 

Forhandlinger bruges alle vegne og det er noget, vi alle kan finde ud af. Så hvorfor har vi brug for at øve os? 

Vi skal øve os, fordi vi alle kan blive bedre.

2
Forberedelse
3 min

Sådan forbereder du dig inden en forhandling

3
Første fase
2 min

Forhandlingens første fase

4
Anden fase
2 min

Forhandlingens anden fase

5
Test: Forhandlingsteknik
7 questions

Modul 7: Digitalt salg

1
Introduktion til modul 7
1 min
2
Farvel til kold kanvas. Varme leads er digitale
5 min

Mange af os kender det fra os selv. Ofte bliver vi irriterede, når en sælger ringer uopfordret og tager tiden fra os. Også selvom vi ved, at sælgeren bare gør sit arbejde. Men i mange tilfælde burde dette arbejde måske gøres på en anden måde? Hvornår har du sidst købt noget baseret på et koldt kanvas-opkald?

3
Morten Vium: De tre vigtigste ting på en LinkedIn-profil, der skaber forretning
2.30 min

Morten Virum er stifter og strategisk rådgiver i VirumMedia

4
Morten Vium: Sådan skaber du en værdifuld dialog på LinkedIn (der skaber salg)
3.30 min

Dialog kan være værdifuldt på LinkedIn. find ud af hvordan du gør.

5
Morten Vium: Sådan holder du forretningsforbindelser varme med LinkedIn
2.15 min

Hold kontakten til dine forretningsforbindelser.

6
Ole Bach Andersen: opsøgende salg med LinkedIn
2.30 min

Brug LinkedIn til opsøgende salg

7
Ole Bach Andersen: indirekte salg med LinkedIn
4 min

sådan laver du indirekte salg med LinkedIn

Modul 8: Social selling

1
Ole Bach Andersen: Social Selling med LinkedIn
5.30 min

Sådan bruger du LinkedIn til social Selling

2
Afslutning
1 min
Boost dit salg – 7 metoder til succesfuldt salg
Price:
DKK 798,99

Få et gratis tjek

Udfyld formularen for at booke en 30-60 minutters session. 

Vi vil svarer inden for 24 timer

book et foredrag

Kontakt os i dag og hør om dine muligheder

Tusind Tak

Vi har modtaget din henvendelse og vender tilbage hurtigst muligt