HR og personlig udvikling

Skabelon til tidsregnskab

Dan
Slide/

Har du svært ved at få tiden til at gå op? Kniber det med at overholde aftaler og egne planer? Og er du i tvivl om, hvad det er, der går galt? Så prøv i en periode at registrere, hvad du bruger din tid på.

For at finde ud af hvor det går galt, er du nødt til at vide, hvad du bruger din tid på. Sæt dig for i en periode (f.eks. en uge eller nogle repræsentative dage) at registrere, hvad du planlægger at bruge din tid på, og hvad du reelt bruger den på.

Registrer ting som: effektiv arbejdstid, tlf. samtaler, afbrydelser, forberedelse, hasteopgaver etc.

Med registreringen kan du finde ud af:

  • Om du når det planlagte.

  • Hvor stor overensstemmelsen eller uoverensstemmelsen er mellem det planlagte og det, du reelt brugte tiden på.

  • Hvor meget tid du rent faktisk bruger på ikke-planlagte opgaver.

  • Hvor meget tid du med fordel bør sætte af til ikke-planlagte opgaver og på den måde lægge en tidsrealistisk plan med tid til det ikke-planlagte.

Download Template