Salg, marketing og kommunikation

8 tips til din virksomheds LinkedIn-kultur

Disse otte tips er udviklet som supplement til vores andre værktøjer om LinkedIn. Her glemmer vi for en stund selve mediets opbygning og forberedelserne, der ligger bag din LinkedIn-indsats. I stedet vil vi give 8 gode råd til hvordan, din virksomhed i fællesskab kan blive ved med at opretholde en effektiv og resultatorienteret LinkedIn-kultur

  1. Vær konkret og spændende.
    Folk er generelt hurtige til at kigge en side igennem på internettet og bedømme, om de gider blive på den eller ej. Det gælder også på LinkedIn. Vær derfor konkret og spændende. Fang opmærksomheden, og sørg for at fastholde den.

  1. Brug gennemgående nøgleord.
    Brugen af særlige gennemgående nøgleord i jeres præsentation af jer selv er derfor vigtig. Beskriv gerne jer selv med positive tillægsord. Folk vil hellere læse om den innovative forhandler af sportsudstyr end bare forhandleren af sportsudstyr. Folk vil hellere læse om det familiære og sjove arbejdsmiljø end bare arbejdsmiljøet. Ordene skal selvfølgelig hænge sammen med jeres type af virksomhed og ikke pege i for mange forskellige retninger. Dette hjælper med at skabe personlighed og genkendelighed. Noget, som selve indholdet på jeres side også har til formål at skabe.

  1. Skab genkendelighed.
    En god idé er at skabe regelmæssige informationssegmenter eller genrer: Ugens tip, månedens guide osv. Det giver noget genkendelighed, som folk kan identificere jer som afsender og jeres virksomhed på.

  1. Tilpas kommunikation til virksomhedens image.
    Det er vigtigt, at al kommunikationen passer til jeres image. På internettet bliver du målt og vejet på det, du kommunikerer, så det er alfa og omega, at I som virksomhed kan stå 100 % inde for det, I skriver.

  1. Vær autentisk og skab troværdighed.
    Kommunikation på de sociale medier kan hurtigt ende med en kommunikationskrise. Sørg derfor altid for at være autentiske og at skabe troværdighed med jeres opslag. Jeres følgere skal være på jeres side, således at I er del af det samme netværk, det samme digitale økosystem.

  1. Skab et community.
    En væsentlig funktion ved LinkedIn-siden erat I kan oprette grupper og events. I kan aktivere jeres netværk, invitere folk indenfor, engagere og inddrage jeres medarbejdere og følgere. Kort sagt; skabe et Men husk, at det kræver masser af tilstedeværelse. I skal være klar på at svare på henvendelser og kommentarer samt opdatere informationer løbende. Det er ikke nok at sende noget information ud og derefter lade det passe sig selv.

  1. Lad medarbejderne være ambassadører.
    Her er det ikke kun administratoren, der skal på banen. Opfordr medarbejdere til også at kommentere, ”synes godt om” og dele jeres opslag, men sørg for, at de ikke er de eneste, der gør det – så virker det ikke længere troværdigt. Medarbejderne kan være glimrende ambassadører for virksomheden på LinkedIn, og det koster ikke meget tid og overskud for den enkelte.

    Se her, hvordan det rådgivende ingeniørfirma NIRAS har tredoblet deres antal af følgere på LinkedIn

  1. Skab trafik og engagement!
    Og husk at linke til jeres LinkedIn profil på hjemmeside, nyhedsbreve, Facebookprofiler osv. Det er ligeså nemt, som det er vigtigt. Så ender I med jeres eget lille digitale økosystem, hvor alle kan bidrage.

 

Se vores videoer med Morten Vium fra ViumMedia, hvor han forklarer, hvordan du skaber og vedligeholder forretning på LinkedIn, og hvordan værdifuld dialog kan føre til salg.

Morten Vium (1/3) - De 3 vigtigste ting på en LinkedIn-profil, der skaber forretning

Se også vores videoer med Ole Bach Andersen fra Newsperience, hvor han forklarer LinkedIn som et effektivt værktøj til social selling, indirekte og opsøgende salg.

Salg med LinkedIn (1/3) - Opsøgende salg med LinkedIn