Salg & vækst

AIDA – Skab opmærksomhed hos din modtager!

AIDA-modellen er en enkel kommunikationsmetode, der kan hjælpe dig med at fange modtagerens interesse, uanset hvilken type skriftlig henvendelse, du arbejder med.

Salg & vækst

Modellen består af fire elementer. Dem forholder du dig til en efter en – inden du til sidst bygger din henvendelse sammen.

Download skabelon nederst i artiklen

Hvad består AIDA af?

Elementerne er:

Attention = opmærksomhed

Interest = interesse

Desire = købelyst

Action = handling

Attention – bruges til at fange opmærksomheden hos modtageren og få ham til at læse videre

Middel: Overskrift, billede, bullet points

Interest – modtagerens opmærksomhed er fanget, og der skal skabes interesse for din ydelse hos modtageren. Udgangspunktet bør være, at modtageren overvejende tager udgangspunkt i egne interesser, og der skal tilbydes nye interessante muligheder og fordele for modtageren.

Middel: eks. påpegning af initiativer, der frigiver tid, gør hverdagen lettere, giver øget indtjening, giver mulighed for uddannelse, mm.

Desire – der er nu gjort opmærksom på problemerne og de nye muligheder, som har vækket behov og købsønsker.

Middel: sandsynliggørelse af, at du har den rigtige løsning på problemerne, fordi dit produkt eller din ydelse kan give modtageren mange fordele.

Action – giv signal til handling.

Middel: tilbud om uddybelse af dit produkt eller service ved et personligt møde.

(Introduceret af M.T. Copeland i 1925)

Hent AIDA som Skabelon

 

Hent AIDA skabelonen her

Relaterede emner

10-grunde-til-at-i-skal-have-en-digital-marketingstrategi_cover
10 grunde til, at I skal have en digital marketingstrategi
skab-jeres-eget-digitale-oekosystem-for-information-netvaerk-og-salg_cover
Skab jeres eget digitale økosystem for information, netværk og salg
skab-jeres-eget-digitale-oekosystem-for-information-netvaerk-og-salg_cover
Skab jeres eget digitale økosystem for information, netværk og salg
hvad-er-et-personligt-brand-og-hvorfor-har-du-brug-for-et_cover
Hvad er et personligt brand og hvorfor har du brug for et?

Få et gratis tjek

Udfyld formularen for at booke en 30-60 minutters session. 

Vi vil svarer inden for 24 timer

book et foredrag

Kontakt os i dag og hør om dine muligheder

Tusind Tak

Vi har modtaget din henvendelse og vender tilbage hurtigst muligt