AIDA-modellen er en enkel kommunikationsmetode, der kan hjælpe dig med at fange modtagerens interesse, uanset hvilken type skriftlig henvendelse, du arbejder med.
Modellen består af fire elementer. Dem forholder du dig til en efter en – inden du til sidst bygger din henvendelse sammen.
Download skabelon nederst i artiklen
Elementerne er:
Attention – bruges til at fange opmærksomheden hos modtageren og få ham til at læse videre
Middel: Overskrift, billede, bullet points
Interest – modtagerens opmærksomhed er fanget, og der skal skabes interesse for din ydelse hos modtageren. Udgangspunktet bør være, at modtageren overvejende tager udgangspunkt i egne interesser, og der skal tilbydes nye interessante muligheder og fordele for modtageren.
Middel: eks. påpegning af initiativer, der frigiver tid, gør hverdagen lettere, giver øget indtjening, giver mulighed for uddannelse, mm.
Desire – der er nu gjort opmærksom på problemerne og de nye muligheder, som har vækket behov og købsønsker.
Middel: sandsynliggørelse af, at du har den rigtige løsning på problemerne, fordi dit produkt eller din ydelse kan give modtageren mange fordele.
Action – giv signal til handling.
Middel: tilbud om uddybelse af dit produkt eller service ved et personligt møde.
(Introduceret af M.T. Copeland i 1925)
Udfyld formularen for at booke en 30-60 minutters session.
Vi vil svarer inden for 24 timer
Kontakt os i dag og hør om dine muligheder