Forretningsudvikling

Historien om Licence to THRILL

Af Karsten Koch

Licence to THRILL er et redskab til udvikling af ledelse og succes!

”The THRILL factor” er et registret varemærke, der dækker over en metode, til at styrke ledelse, relationer, team og resultater i virksomheder og organisationer. THRILL har været under konstant udvikling, siden Meng & Company blev etableret i 1990 og har rødder, der dækker endnu længere tilbage.

THRILL blev skabt på basis af en konstant undren over, hvilke faktorer der spiller ind, når et team opnår meget stor succes, f.eks. i et udviklingsforløb, mens et andet sammenligneligt team blot slår krølle og ellers fortsætter sit virke, som om intet var hændt allerede efter relativ kort tid.

Forretningsudvikling

Analyser og samtaler med teams i et væld af virksomheds – og organisationstyper både nationalt og internationalt har udledt succesmekanismerne, og der er flere faktorer, der skaber og styrker succes. De fleste virksomheder står på en platform, båret af fire ben udover det rent faglige:

  • Medarbejderengagement
  • Kundetilfredshed
  • Salg/indtjening
  • Loyalitet

For hvert af ”de fire ben” gælder det, at den styrke man har i det ene ben – overføres automatisk til de andre ben. Derudover spiller praktiske leveregler for konkret adfærd en væsentlig rolle, som gik – og går – igen, i langt de fleste af de analyserede teams. Summen af opdagelserne om de faktorer, der adskiller middelmådige teams fra de stærkeste, kan helt enkelt sammenfattes i  THRILL modellen.

Når produktet er i orden, logistikken fungerer og alt andet praktik i afdelingen er på plads, er det ganske enkelt THRILL faktoren, der afgør om teamet og dermed resultaterne bliver udover det sædvanlige eller ej.

… styrker det allerede bestående i en organisation: Vision, Mission og Værdier.

THRILL er altså en metode, der STYRKER det allerede bestående i en organisation: Vision, Mission og Værdier. THRILL bygger videre på tidligere erfaring, formalia og indlæring, som allerede måtte være i organisationen. THRILL er en katalysator, som får mennesker til at gøre mere af det rigtige – og af det, som de allerede ved virker, ligesom det giver den enkelte medarbejder mulighed for at skabe en endnu stærkere sammenhæng mellem kunde, mulighed og leverance i praksis.

THRILL metoden findes som en stribe seminarer indenfor Service, Salg, Samarbejde, Ledelse, Præsentationsteknik, Teamwork og produktion. Derudover anvendes metoden ofte i skræddersyede forløb over kort eller lang tid, som interne udviklingsforløb for offentlige eller private virksomheder.

THRILL har vist sig at være et særdeles effektivt redskab til udvikling af forskellige organisationstyper som f.eks.: Telebranchen, IT, Banker, Forlystelsesbranchen, Restauration/hotel mfl.

THRILL er et akronym og bogstaverne har følgende betydning:

Få professionelle øjne på DIN udfordring
Book en gratis session
Vores eksperter inden for strategi, bæredygtighed og innovation står klar til at sparre med dig om dine ideer og udfordringer.
Kontakt uforpligtende én af vores konsulenter
Book en gratis time her

Relaterede artikler

business_model_canvas_cover
Business Model Canvas
mt-hoejgaard-produktivitet-i-byggebranchen_cover
MT Højgaard: Menneskerne bag maskinerne
licence-to-thrill_cover
Historien om Licence to THRILL
hvordan-du-traeffer-din-beslutning-er-lige-saa-vigtigt-som-hvad-du-beslutter_cover
Hvordan du træffer din beslutning, er lige så vigtigt, som hvad du beslutter

Få et gratis tjek

Udfyld formularen for at booke en 30-60 minutters session. 

Vi vil svarer inden for 24 timer

book et foredrag

Kontakt os i dag og hør om dine muligheder

Tusind Tak

Vi har modtaget din henvendelse og vender tilbage hurtigst muligt