Der var en gang. Du føler allerede hvordan du læner dig fremad og er klar til at lytte og sådan har dine medarbejdere det også. Så vil du fange deres opmærksomhed, er storytelling ét af de redskaber du kan bruge. I denne artikel vil vi dykke nærmere ned i, hvordan du kan bruge storytelling til at kommunikere din strategi. For fakta er, at alt for mange medarbejdere ikke kende noget så grundlæggende som virksomhedens strategi og hvordan de passer ind i den.
Men det kan være svært at komme i gang med storytelling. Så derfor vil vi i denne artikel præsentere en simpel skabelon, du kan bruge, til at opbygge en historie efter, hvis du synes det er svært at komme i gang.
Story spine, eller Pixars metode til storytelling, blev skabt af improvisationsinstruktøren Kenn Adams i 1991. Skabelonen består af 8 trin og kan bruges i mange forskellige situationer. Brug den når du skal lave en instagram story, en video eller fortælle om virksomhedens brand fortælling.
Eller, som vi foreslår i denne artikel, når du skal formidle din virksomheds strategi, så den bliver husket.
Du skal bruge:
Once upon a time _______.
Every day _______.
But one day_____
because of that ______
because of that _____
because of that _____
until finally ______.
And ever since then __________.
Du kan tilpasse story spine-skabelonen til at formidle en virksomheds strategi på en interessant måde. F.eks.
Denne tilgang gør strategien mere levende og relaterbar ved at indføre elementer af en fortælling. Det hjælper også med at skabe en klar forbindelse mellem virksomhedens historie, dens udfordringer og dens strategiske mål.
Strategisk storytelling er ikke bare en trend; det er en nødvendighed i det moderne forretningsmiljø. Evnen til at formidle en strategi på en inspirerende måde hjælper med at mobilisere medarbejdere, samarbejdspartnere og interessenter mod et fælles mål.
Ved at integrere storytelling i jeres strategiske kommunikation I skabe en stærkere forbindelse mellem jeres mål og dem, der skal realisere dem.
Næste gang din virksomhed lægger en strategi, husk at tænke som en fortæller – historien om din succes venter på at blive fortalt.
Udfyld formularen for at booke en 30-60 minutters session.
Vi vil svarer inden for 24 timer
Kontakt os i dag og hør om dine muligheder