Salg & vækst

THRILL-hjulet

Værktøj til at arbejde med THRILL. Uanset om vi arbejder på at skabe et større medarbejderengagement, kundetilfredshed, øget salg og indtjening, eller om vi arbejder med fastholdelse, så har det afsmittende påvirkning på alle de andre områder i positiv retning. TRHILL-hjulet hjælper dig med at komme hele vejen rundt.

Salg & vækst

Licence to THRILL

Der er mange veje til Rom, og der er mange veje til at arbejde med THRILL. Uanset om vi arbejder på at skabe et større medarbejderengagement, kundetilfredshed, øget salg og indtjening, eller om vi arbejder med fastholdelse, så har det afsmittende påvirkning på alle de andre områder i positiv retning. Der er derfor mange måder at komme i gang med THRILL på.

 

 

Har din virksomhed THRILL faktor?

Hvorfor outperformer nogle teams andre – med de samme betingelser? Hvilke redskaber, metoder eller mentale evner har de bedste teams? Svaret kan, ifølge Karsten Koch medskaber af Licence to Thrill-metoden, betegnes som thrill-faktor.

THRILL er akronym for seks handlemåder, der beskriver, hvordan de bedste teams arbejder:

  • Til stede
  • Hjælpsom
  • Rosende
  • Interesseret
  • Lyttende
  • Legende/Ledende

Licence to THRILL – værtskab

Karsten Koch 01 Licence to THRILL

Karsten Koch 02 Værtens bedste service

Karsten Koch 03

Som Karsten Koch siger i videoerne: ”Det er ikke raketvidenskab, det handler bare om at få det gjort.”

Karsten Koch er partner i Meng og Company, foredragsholder, underviser og inspirator.

THRILL hjulet bruges til at sikre, at I kommer til at arbejde med alle områder. Hjulet skal scores, og det gøres bedst sammen i teams.

  • Det første I skal gøre er at definere hvad de seks områder betyder i jeres team – fortæl hinanden hvad; Tilstede, hjælpsom osv. betyder for jer.Eksempelvis tilstede: I nogle teams handler det om at starte møder til tiden, at bidrage på mødet. I andre sammenhænge kan det i selve forretningen være noget med at være der for gæsten / kunden og hjælpe dem med at købe det, som de har brug for.Det vigtigste er, at I har en fælles forståelse for, hvad bogstaverne betyder.
  • Derefter skal hver enkelt deltager score hjulet. 1 er lavest og 10 højest. Det I scorer betyder, hvor gode I synes, at I er som team er til at være tilstede, hjælpsomme osv. (Husk at aftale om scoren er i forhold til teamet eller gæsterne / kunderne i din forretning)
  • Når alle har scoret hjulet, gennemgår I det sammen. Husk at det ikke handler om at få overbevist de andre om, at din holdning og mening er vigtigst, men at det handler om at finde de muligheder I har for at blive endnu bedre. Scoringen af hjulet bruges også som dialog-åbner for, hvor I reelt er i dag på det pågældende område.
  • Udfyld et hjul med gennemsnittet af jeres score. Beslut derefter hvilke to områder I vil arbejde med i den kommende måned, samt hvilke handlinger, der vil være med til at gøre jer bedre.
  • Efter en måned kan I score hjulet igen, og finde de to næste områder (bogstaver) I vil arbejde med.

 

 

I THRILL konceptet er der udviklet en række værktøjer, som er målrettet forskellige brancher, et af dem er et THRILL pocket spil. THRILL pocket er et simulations spil, hvor du bliver stillet overfor en række forskellige dilemmaer.

Eksempler:

En gæst klager over for lang ventetid! Hvad gør du?
En af dine kollegaer siger et, men gør noget andet! Hvad gør du?
Dine kollegaer er ikke så gode til at holde aftaler. Hvad gør du?
En kollega er lige blevet skilt. Hvad gør du?

Ved at ”træne” disse situationer gør det jer mere velforberedte til at tackle dem, når de opstår i det virkelige liv. Spillet giver mulighed for at tegne et billede af ”sådan handler vi her i disse situationer” og gøre det til en del af virksomhedens værdisæt.

 

Download THRILL-hjulet template

 

Relaterede emner

faarup-sommerland_cover
Den der er tættest på gæsten har bolden
6-kendetegn-ved-et-succesfuldt-crm-forloeb_cover
6 kendetegn ved et succesfuldt CRM forløb
kundefastholdelse-10-strategier-du-kan-implementere-nu_cover (1)
Kundefastholdelse: 10 strategier du kan implementere nu 
cover_servicetransformation
Servicetransformation – Sæt fokus på dine kunders behov med den rette service 

Få et gratis tjek

Udfyld formularen for at booke en 30-60 minutters session. 

Vi vil svarer inden for 24 timer

book et foredrag

Kontakt os i dag og hør om dine muligheder

Tusind Tak

Vi har modtaget din henvendelse og vender tilbage hurtigst muligt