Kultur & Adfærd

De 5 ting du skal fokusere på for at få engagerede medarbejdere

Engagement er selvfølgelig vigtigt, for dig der leder medarbejdere. Men hvad skal man fokusere på, for at engagere medarbejdere?

Her får du en hurtig huskeregel fra DecisionWise: MAGIC

Kultur & Adfærd

M: Meaning

Når du føler, dit arbejde har et større formål end jobbet i sig selv.

Selv om det ikke er so alle, der redder liv eller bekæmper fattigdom, er det muligt at finde mening, i vores arbejde. De der gør, er mere engagerede på jobbet.

Når vi forstår “hvorfor”, bliver vi mere effektive til “hvad”.

 

A: Autonomy

Evnen til at forme dit arbejde og dine omgivelser, så du yder dit bedste.

Medarbejdere der har mulighed for at forme deres opgaver og omgivelser, er mere kreative, innovative, passionerede og effektive.

 

G: Growth

At blive udfordret så du når personlige og professionelle mål.

At blive udfordret handler ikke kun om forfremmelser, det handler lige så meget om at lære nyt og påtage sig opgaver, der er tilpas udfordrende, til at man føler, man udvikler sig. Det handler om at finde den perfekte balance mellem kedsomhed og udbrændthed.

 

I: Impact

At dit arbejde giver positive og betydningsfulde resultater.

Følelsen af at opnå resultater er en af de mest motiverede ting, for mange af dine medarbejdere. Derfor er det vigtigt at ledere definerer mål og har tydelige forventninger samt måler og anerkende fremskridt. Samtidig er det lederens opgave at hjælpe med at se at deres arbejde bidrager til at skabe resultater.

 

C: Connection

Følelsen af at være en del af noget, der er større end dig selv.

Vores arbejde er en del af det, vi er. Derfor bliver jobbet mere end bare de opgaver, vi udfører. Når medarbejdere føler “connection”, trives teamarbejde, idégeneration og problemløsning. Ledere ved, at medarbejdere ikke bare er arbejdskraft. De er en del af virksomhedens brand.

Relaterede emner

kritiser-mig-det-bliver-jeg-bedre-af_cover
Kritiser mig, det bliver jeg bedre af
faarup-sommerland_cover
Den der er tættest på gæsten har bolden
hvad-hjerneforskning-kan-laere-dig-om-kundefastholdelse_cover (1)
Hvad hjerneforskningen kan lære dig om kundefastholdelse
kundefastholdelse-10-strategier-du-kan-implementere-nu_cover (1)
Kundefastholdelse: 10 strategier du kan implementere nu 

Få et gratis tjek

Udfyld formularen for at booke en 30-60 minutters session. 

Vi vil svarer inden for 24 timer

book et foredrag

Kontakt os i dag og hør om dine muligheder

Tusind Tak

Vi har modtaget din henvendelse og vender tilbage hurtigst muligt