Verdenen af digital markedsføring er i hastig forandring. I årtier har verden af onlinesalg og e-handel bygget sine platforme op omkring det største potentielle kundesegment.
Det er dog ikke en ideel måde at håndtere de mange forskellige kundeoplevelser, som hvert kundesegment har.
Problemet er, at i de sene stadier af kunderejsen er konkurrencen høj, og kunderne ved allerede, hvad de vil have. I årevis har marketingfolk hoppet i at bruge Adwords, FB-annoncer, og når indkøbskurven er forladt, retargeting og den ”efterladte indkøbskurv-taktik” . Fokus er på tredjepartscookies, produktmarkedsføring og fremskyndelse af produktsalg, som er blevet et massivt irritationsmoment for mange kunder.
Af: AesirX
Retargeting virker! Men ikke særlig godt i forhold til, hvad der kunne gøres, når du arbejder med dine potentielle kunder fra det første touchpoint, i stedet for til sidst.
Pretargeting er evnen til at bruge den information, du har fra dine kunder, til at personliggøre deres kunderejse.
Ved bevidst at kortlægge kunderejsen og matche kundeoplevelserne med afklaringspunkterne og de potentielle kunde(type)behov, kan du komme videre end kontobaseret markedsføring og meget sen kunderejse ind i de første faser ved at udnytte adfærdsdata og kortlægning – og matche det til de forskellige designede brugeroplevelser.
Mens fortidens markedsføring i høj grad var afhængig af en one-size-fits-all tilgang til alle typer kunder, kræver den moderne markedsplads en mere fleksibel og målrettet tilgang. At nå de rigtige kunder på det rigtige tidspunkt er langt mere effektivt end at tage en massetilgang på grund af udviklede individuelle behov og ønsker.
Der er 5 hovedtyper af kunder inden for marketing, som virksomheder skal skræddersy tiltræknings- og fastholdelsesteknikker til. Nøglen er at personalisere marketingstrategier og målrette den rigtige målgruppe med den rigtige tilgang baseret på kundeoplevelsen og adfærden hos forskellige grupper.
For at få indsigt i kundeoplevelsen til at skræddersy din målrettede tilgang og berøringspunkter, har du brug for data om deres adfærd, trafikkilder, demografi og interesser. Det er her, førstepartsdata kommer ind.
Hvad er førstepartsdata?
Fordele ved at bruge førstepartsdata
Sådan indsamler du førstepartsdata
Hvis du integrerer en Digital Experience Platform, såsom AesirX, kan du samle data fra forskellige kilder og gemme dem ét sted. Du kan også trække data fra andre kilder, såsom CRM, ERP, Social Media, PIM osv.
Kunder kan give dig oplysninger, når de tilmelder sig din e-mail-liste eller køber et produkt fra dit websted. Når du har alle informationerne i systemet, kan du administrere, analysere og aktivere det hele sammen for en holistisk kundeforståelse.
Hvorfor er førstepartsdata vigtigst for din virksomhed?
Enhver virksomhed, der ikke indsamler og aktiverer førstepartsdata fra deres egne kilder, efterlader dybest set penge på bordet. At tage kontrol over førstepartsdata bør være en prioritet for enhver virksomhed, der ønsker at tjene penge på, lære af og bruge aktivet til at skalere værdifulde målgrupper, uddybe engagementet med forbrugerne og forbedre ROI.
Så en verden uden cookies er fuldstændig mulig, er absolut nødvendig og er næsten i syne. Vi bør alle tage skridt til en bedre fremtid med Privacy First og forstå, hvad der foregår i MarTech lige nu, klare til positiv forandring.
Læs hele vores whitepaper for flere detaljer på: https://retargeting.aesirx.io/
Udfyld formularen for at booke en 30-60 minutters session.
Vi vil svarer inden for 24 timer
Kontakt os i dag og hør om dine muligheder