digitalisering

Fra Retargeting til Pretargeting

Verdenen af digital markedsføring er i hastig forandring. I årtier har verden af onlinesalg og e-handel bygget sine platforme op omkring det største potentielle kundesegment.

Det er dog ikke en ideel måde at håndtere de mange forskellige kundeoplevelser, som hvert kundesegment har.

Problemet er, at i de sene stadier af kunderejsen er konkurrencen høj, og kunderne ved allerede, hvad de vil have. I årevis har marketingfolk hoppet i at bruge Adwords, FB-annoncer, og når indkøbskurven er forladt, retargeting og den ”efterladte indkøbskurv-taktik” . Fokus er på tredjepartscookies, produktmarkedsføring og fremskyndelse af produktsalg, som er blevet et massivt irritationsmoment for mange kunder.

digitalisering

Af: AesirX

Løsningen: Pretargeting

Retargeting virker! Men ikke særlig godt i forhold til, hvad der kunne gøres, når du arbejder med dine potentielle kunder fra det første touchpoint, i stedet for til sidst.

Pretargeting er evnen til at bruge den information, du har fra dine kunder, til at personliggøre deres kunderejse.

Ved bevidst at kortlægge kunderejsen og matche kundeoplevelserne med afklaringspunkterne og de potentielle kunde(type)behov, kan du komme videre end kontobaseret markedsføring og meget sen kunderejse ind i de første faser ved at udnytte adfærdsdata og kortlægning – og matche det til de forskellige designede brugeroplevelser.

 

Personalisering = meningsfulde kundeoplevelser

Mens fortidens markedsføring i høj grad var afhængig af en one-size-fits-all tilgang til alle typer kunder, kræver den moderne markedsplads en mere fleksibel og målrettet tilgang. At nå de rigtige kunder på det rigtige tidspunkt er langt mere effektivt end at tage en massetilgang på grund af udviklede individuelle behov og ønsker.

Der er 5 hovedtyper af kunder inden for marketing, som virksomheder skal skræddersy tiltræknings- og fastholdelsesteknikker til. Nøglen er at personalisere marketingstrategier og målrette den rigtige målgruppe med den rigtige tilgang baseret på kundeoplevelsen og adfærden hos forskellige grupper.

  • Loyale kunder
  • Impuls shoppere
  • Tilbudsjægere
  • Tilbageholdende kunder
  • Behovsbaserede kunder

 

For at få indsigt i kundeoplevelsen til at skræddersy din målrettede tilgang og berøringspunkter, har du brug for data om deres adfærd, trafikkilder, demografi og interesser. Det er her, førstepartsdata kommer ind.

 

Udnyt dine fordele med førstepartsdata

Hvad er førstepartsdata?

  • Oplysninger indsamlet direkte fra dit publikum eller kunder.
  • Data fra adfærd, handlinger eller interesser demonstreret på tværs af dit websted, din app, CRM, abonnementsdata og sociale data.
  • Høj værdi, nøjagtige, relevante og kvalitetsdata, fordi de indsamles direkte fra kilden. Den er også tilgængelig for dig uden omkostninger.

 

Fordele ved at bruge førstepartsdata

  • Forudsige fremtidige mønstre.
  • Få publikumsindsigt.
  • Tilpas indhold og annoncer.

 

Sådan indsamler du førstepartsdata

Hvis du integrerer en Digital Experience Platform, såsom AesirX, kan du samle data fra forskellige kilder og gemme dem ét sted. Du kan også trække data fra andre kilder, såsom CRM, ERP, Social Media, PIM osv.

Kunder kan give dig oplysninger, når de tilmelder sig din e-mail-liste eller køber et produkt fra dit websted. Når du har alle informationerne i systemet, kan du administrere, analysere og aktivere det hele sammen for en holistisk kundeforståelse.

 

Hvorfor er førstepartsdata vigtigst for din virksomhed?

Enhver virksomhed, der ikke indsamler og aktiverer førstepartsdata fra deres egne kilder, efterlader dybest set penge på bordet. At tage kontrol over førstepartsdata bør være en prioritet for enhver virksomhed, der ønsker at tjene penge på, lære af og bruge aktivet til at skalere værdifulde målgrupper, uddybe engagementet med forbrugerne og forbedre ROI.

 

Sådan laver du kundeorienteret markedsføring

Besøgsmønstre

  • – Se ud over kontobaseret markedsføring (ABM) og optimer brugeroplevelsen for alle besøgende.
  • – Analyser kunderejsen & skab kundemønstre til brug for personalisering.
  • – Find smertepunkter i kunderejsen og tilpas dem for at øge konverteringer.
  • – Konverter besøgende til kunder ved hjælp af mere meningsfulde oplevelser.

 

Pretargeting

  1. – Brug personaliseringsteknikker fra første besøg.
  2. – Integrer til FB Conversion API eller andre kanaler for at berige første besøg.
  3. – Brug e-handelssporing og præferencematching til at anbefale produkter.
  4. – Brug en blanding af adfærdsmæssig, geografisk, historisk osv. til at anvende dynamisk prissætning.
  5. – Overvåg adfærdsdatapunkter og brug dem til personalisering i realtid med AesirX CTA-moduler.

 

Nye måder at retargete på

  • -Generer leads i realtid baseret på virksomheds-, geografiske eller indkøbsdata.
  • – Brug adfærdsudløsere til at skabe en mere relevant kunderejse.
  • – Aktiver nyhedsbreve baseret på et komplet udvalg af førstepartsdatapunkter.
  • – Da data indsamles fra første part, er det stadig muligt at udløse en ”efterladt indkøbskurv” strategi i en førsteparts DXP som AesirX.

 

Så en verden uden cookies er fuldstændig mulig, er absolut nødvendig og er næsten i syne. Vi bør alle tage skridt til en bedre fremtid med Privacy First og forstå, hvad der foregår i MarTech lige nu, klare til positiv forandring.

 

Læs hele vores whitepaper for flere detaljer på: https://retargeting.aesirx.io/

Relaterede emner

saadan-bruger-du-virtuelle-vaerktoejer-til-smartere-samarbejde
Sådan bruger du virtuelle værktøjer til smartere samarbejde 
forstaa_blockchain_cover
Forstå Blockchain

Få et gratis tjek

Udfyld formularen for at booke en 30-60 minutters session. 

Vi vil svarer inden for 24 timer

book et foredrag

Kontakt os i dag og hør om dine muligheder

Tusind Tak

Vi har modtaget din henvendelse og vender tilbage hurtigst muligt