Kultur & Adfærd

Idékatalog til gå-hjem-møder

Gå-hjem-møder skaber opmærksomhed og er velkendte i de danske virksomheder, og selvom de har eksisteret længe, er de fortsat en populær mødeform, som mange virksomheder gør meget ud af. Denne type af møder er beregnet som afslutning på en dag eller som input i forbindelse med en temadag eller konference. Møderne er oftest gratis at deltage i, men mange kræver tilmelding.

Kultur & Adfærd

Møderne adskiller sig ved at ligge sidst på dagen uden for arbejdstid, og kendetegnende er også, at de både har et fagligt og et socialt aspekt. Møderne er en effektiv måde at få ny viden på, og du skal gå til et gå-hjem-møde, når du har lyst til at blive klogere på noget i en mere uformel kontekst.

Det faglige aspekt:

Fagligheden inden for feltet holdes spændstigt, og deltagerne kan ”få noget med derfra” på flere niveauer.

  • Videreudvikling af kompetencer.
  • Hente inspiration til arbejdsdagen.
  • Skabe relationer til praktiske eller teoretiske områder inden for et fagområde.
  • Sætte fokus på aktuelle problematikker og paradokser i vores samfund.
  • Dele erfaringer. Hvordan har andre klaret udfordringer?

Oplæggene på gå-hjem-møder har oftest til formål at skabe grundlag for debat

Det sociale aspekt:

Møderne giver deltagerne lejlighed til at netværke og mingle, og tonen er mere uformel.

Forslag til temaer:

  • Den grønne bølge: hvordan bliver din virksomhed mere grøn og energibesparende? Hvad har andre gjort? Hvem kan hjælpe dig i gang?
  • CSR strategi: hvordan kan din virksomhed få en holdbar CSR strategi? Hvorfor er det vigtigt? Hvem gør hvad inden for branchen? Kan vi lære noget af andre brancher? Hvem kan hjælpe dig i gang?
  • Stressfri arbejdsplads: hvordan kan din virksomhed komme stress til livs eller forebygge at det opstår? Hvem gør det godt på det område? Hvem kan hjælpe dig i gang?
  • Virksomheden byder indenfor: Aktuelle gæster bliver inviteret til at dele meninger og oplevelser om det daglige arbejde og det lidt større perspektiv.
  • Kan du se ind i fremtiden? Sæt fokus på de nyeste trends og tendenser i din branche.
  • Partnerskaber: hvordan finder man de rigtige businesspartnere? Hvad er værdien i et frugtbart partnerskab?
  • Forandring og innovation. Hvordan man sikrer at det sker? Foredraget kan krydres med praktiske eksempler og relevante øvelser.
  • Brænd igennem, når du kommunikerer! Giv deltagerne en smagsprøve på, hvad der skal til for at få mere gennemslagskraft og power, når de kommunikerer.
  • Effektive møder kan bidrage positivt til bundlinjen. Præsenter deltagerne for, hvad effektivitet betyder i mødelokalet, og giv dem forskellige metoder med hjem.
  • Sociale medier: Hvordan kan virksomhederne blive bedre til at være synlige på i de sociale medier, og til at møde deres kunder, der hvor de er?
  • Videndeling: Hvordan deler man sin viden, så det er til gavn for virksomheden?

Du kan blive inspireret til masser af andre emner på Lederindsigt – så det måske er dig, der næste gang skal åbne døren til gå-hjem-møde for interesserede deltagere.

Relaterede emner

smart_cover
SMART
saadan-interviewer-du-din-kunde_tre-simple-trin_cover
Sådan interviewer du din kunde. Tre simple trin 
saadan-minimerer-du-fedtsylens-lommesmerter_cover
Sådan minimerer du fedtsylens lommesmerter
faa-styr-paa-virksomhedens-likviditet_cover
Få styr på virksomhedens likviditet i forhold til kunder, leverandører og SKAT

Få et gratis tjek

Udfyld formularen for at booke en 30-60 minutters session. 

Vi vil svarer inden for 24 timer

book et foredrag

Kontakt os i dag og hør om dine muligheder

Tusind Tak

Vi har modtaget din henvendelse og vender tilbage hurtigst muligt