Kræver udviklingen af dit drømme-produkt en ny teknik, kreativ ekspertise eller specialviden, som du eller din virksomhed ikke selv har? Er du klar til at gå nye veje og indgå i et partnerskab, kan du få adgang til lige netop det, du mangler for at komme i gang med udviklingen.
Partnerskaber er et samarbejde mellem to eller flere parter, hvor der skabes noget parterne ikke kunne skabe selv.
Et godt partnerskab kendes ved, at der er en fælles vision og mål mellem parterne. Det skal være klart, hvad de hver især får ud af det, og gevinsten behøver ikke være den samme for begge parter, men der bør altid være et kendskab til hinandens ønskede udbytte af partnerskabet.
Partnerskaber rejser spørgsmål vedrørende ejerskab, varighed og opsigelse af forholdet, teknologioverførsel, konkurrence, opdeling af overskud og omkostninger, og mange andre juridiske forretningsspørgsmål. Det anbefales derfor, at partnere laver en partnerskabsaftale, hvor fælles mål og visioner for samarbejdet er nedskrevet. En partnerskabsaftale bør som minimum indeholde følgende:
Partnere:Beskrivelse af de forskellige parter, der indgår partnerskabsaftalen. Her er nogle eksempler på, hvad man kan lade indgå i beskrivelserne.
|
Vision og mål for partnerskabet:
|
Forhold:
|
Gensidige bidrag / merværdi:
|
Rettigheder og forpligtelser:
|
Tidsramme
|
Sikring af at partnerskabet forløber som aftalt
|
Se mere om partnerskaber her:
Tema > Partnerskaber
Video > Partnerskaber (1/2)
Fill out the form to book a 30-60 minute session.
We will respond within 24 hours
Contact us today and hear about your options