Effiiciency

Prioritization scheme

Når man er i stand til at prioritere sine arbejdsopgaver opleves mindre stress og mere overskud til at løse arbejdsopgaverne. At være effektiv handler nemlig om at kunne prioritere!

Effiiciency

Sådan bruger du prioriteringsskemaet

 

Paretos lov: 80/20 reglen

80 % af udbyttet stammer fra 20 % af investeringen

80 % af de identificerede risici stammer fra 20 % af aktiviteterne

Et 100 % – resultat kræver en relativ stor ekstra-indsats for at hente de sidste 20 %, og derfor er det vigtigt at prioritere for at være effektiv. Man skal samtidig kunne skelne det vigtige fra de mindre vigtige. De fleste prioriterer efter om tingene haster eller ikke haster. I princippet er det ligegyldigt, for hvis man laver en masse opgaver, der haster men som ikke er vigtige, så spilder man sin tid. Den anden prioriteringsmekaniske deler opgaver ind i vigtig eller ikke vigtig, og hjælper dig med at arbejde målrettet. En opgave, som er vigtig, bringer dig tættere på målet. Du skal stille dig selv spørgsmålet hver gang du får en opgave: Er det her en opgave der bringer mig tættere på målet eller ej? Opgaverne skal rangordnes og løses eller planlægges efter hvilke der bringer dig hurtigst tættere på målet.

 

 

Simpel skabelon til planlægning af arbejdsdagen. Giver overblik, og gør det lettere at håndtere afbrydelser og uforudsigelige ting.

Download Prioriteringsskemaet her

Related topics

saadan-uddelegerer-du-din-indbakke_cover (1)
How to delegate your inbox
business-process-mapping_cover
Business Process mapping
derfor-fejler-lean_cover
That's why Lean fails
styrkebaseret-lean_cover
Strength-based Lean

Get a free check

Fill out the form to book a 30-60 minute session. 

We will respond within 24 hours

book a lecture

Contact us today and hear about your options

Thank you very much

We have received your inquiry and will get back to you as soon as possible