Kultur & Adfærd

INSEAD professor Erin Meyer om "The Culture Map"

Thinkers50 har indsamlet de bedste råd til topledere fra 50 business tænkere i det, de kalder “Letter to the CEO”. Vi har eksklusivt fået lov til at dele Erin Meyers’ brev med dig.

 

(Photo kindly borrowed from www.erinmeyer.com)

Kultur & Adfærd

(Photo kindly borrowed from www.erinmeyer.com)

Man skal tilbringe en del tid i et nyt land, før man forstår, hvor stor forskel der kan være, på den måde man gør ting. Dette lærte en virksomhed, som Erin Meyer i sit Letter to the CEO kalder Catchall, på den hårde måde.

 

Efter at have opkøbt en virksomhed i Stockholm, oplevede de nemlig, at Catchalls måde at håndtere konflikter på ikke fungerede godt med den svenske. De to kulturer var simpelthen for forskellige, og virksomheden var nødt til at lukke den svenske afdeling efter kort tid.

 

Havde Catchall været bevidst om deres egen og svenskerne kultur, kunne de enten have taget højde for forskellene eller valgt slet ikke at starte op i Sverige.

 

Læs Erin Meyers Letter to the CEO og find ud af, hvordan du kortlægger både din egen og andres kultur

(Artiklen er på engelsk)

 

Vil du vide mere om, hvordan du arbejder med forskellige kulturer, kan du se Annette Dahls videoer om den kulturelle detektiv. Hun bruger en fremgangsmåde, der er beslægtet med Meyers’ til bl.a. at identificere forskellige kulturer på tværs af lande.

 

Erin Meyer er professor ved INSEAD og har skrevet The Culture Map: Breaking Through the Invisible Boundaries of Global Business

Relaterede emner

faarup-sommerland_cover
Den der er tættest på gæsten har bolden
smart_cover
SMART
hvad-hjerneforskning-kan-laere-dig-om-kundefastholdelse_cover (1)
Hvad hjerneforskningen kan lære dig om kundefastholdelse
tips-til-kold-canvas_cover
Tips til dig, der skal i gang med kold kanvas

Få et gratis tjek

Udfyld formularen for at booke en 30-60 minutters session. 

Vi vil svarer inden for 24 timer

book et foredrag

Kontakt os i dag og hør om dine muligheder

Tusind Tak

Vi har modtaget din henvendelse og vender tilbage hurtigst muligt