Hvis du nogensinde har været del af en virksomhed med ambitioner om at vokse sig større, har du sandsynligvis også oplevet, at det med at skabe og ikke mindst vedligeholde vækst sjældent er en dans på roser.
Ifølge Bill Liabotis, der er forfatter til denne artikel er der to hovedårsager, (der hver består af en række punkter) til at vækst er så svært.
Langt de fleste virksomheder starter deres væksteventyr med at identificere en vækstmulighed og lægge en strategi for, hvordan den kan udnyttes.
Men ifølge Liabotis, så hæmmer det i høj grad din chance for succes, hvis ikke I samtidig har en infrastruktur i virksomheden, der understøtter væksten med en effektiv eksekveringskultur.
For at få succes med vækst, fortæller Liabotis, at du skal opbygge et system i din virksomhed, der består af tre vækststrategier og tre vigtige indsatsområder, der sikrer succesfuld eksekvering.
Som sagt kaster en del virksomheder sig ud i væksteventyr baseret på én vækstmulighed. Denne taktik mindsker ifølge forfatteren chancen for din vækststrategis succes, for måske går du glip af lavthængende frugt!
Det du i stedet bør gøre, er, at overveje de forskellige muligheder virksomheden har for at opnå vækst. Liabotis nævner disse tre områder:
Som sagt, er det ikke nok at identificere den rigtige vækstmulighed, hvis man ikke formår at handle på den. Derfor bør din virksomhed have et system, der sikrer, at der rent faktisk bliver eksekveret på de nye muligheder.
Liabotis identificerer disse tre vigtige områder:
For at kunne yde god kundeservice, er det ifølge forfatterne nødvendigt at nedbryde virksomhedens forskellige siloer, så der er et ”uafbrudt” flow af kommunikation gennem virksomheden.
Udfyld formularen for at booke en 30-60 minutters session.
Vi vil svarer inden for 24 timer
Kontakt os i dag og hør om dine muligheder